...

Sunday, February 7, 2010

Hmpir smpai ke puncak..!!

Gunung Nuang yg menguji pernafasan & stamina aku..
siot giler..
mencabar giler tmpat die..
tp seronok..!
disebabkan kje ktorg kne naik gak gnung 2..
ahli pendaki 4 org..
haha..
still amature..
aku,chilee,shuhada & danial..
berbekalkan sndwich yg shuhada bwak & air mineral sebotol n air ice lemon tea sebotol..
haha..
xbwak byak mkanan pon..
tp smpai gak setengah gunung nuang 2..
pancit oh..
b4 daki ktorg wat polis report dlu..
mner r tau kot2 xtrun alek ker..hee..
alhamdulillah ktorg slamat kembali pulang..
perjalan nk smpai ke SETENGAH gunung 2 amek mse 3jam 30mnit..
lme gak r..
smpai nk tercabut kaki aku..
rse nk mnjerit je kt hutan 2..
tp kuatkan smangat..!
haha.. =P
jalan nk naik gnung 2 mmg tggi..
curam dier bole tahan r..
so sper2 yg manje dnasihatkan xpyah r mencube.,
hee..t jd mcm ktorg..
letih nye psal, pagi ktorg esk 2 pkol 1p.m..
hahaha...
serius pnat..abes basah bju ktorg aritu..
klau perah bole dapat setengah baldi gak r..
hee..
ktorg start daki gnung nuang dari pkol 10.40a.m..
smpai bwah balek pkol 4.30p.m..
lme kan..??
coz ad 2org manusia gmok naik lmbat..
n nk rest je..hee..
mkhluk 2 shuhada n chilee..
b4 naik 2 aku ngan danial dkritik hebat oleh dorg..
coz ktorg smoker..
mse naik 2 aku ngan dnial pling cergas..
ktorg pon xtau cmner leh jd cmtu..
haha..
mse daki 2 sume ad tugas msing2..
danial sbgai ranger hutan..
(walaupun dier 1st time naik mcm ktorg)
aku jd jurugmbar..
(nk tunjuk kt boss n jd knangan) =P
shuhada dier bwak mkanan..
(setengah jam je dier bwak..pastu dnial yg bwak)
chilee lak dier bole bisnes lak mse mndaki 2..
(aku pon xtau r bile die cuti..)
yg pelik gnung nuang 2 ad line kot..
mxis n celcom..
dgi xtau r..coz ktorg bkan pengguna dgi..
huu..
tp pas naik slama 3jam 30mnit 2 mmg puas ati r..
jmp air tejun..tp xleh mndi coz nk g ke air terjun 2 mmg curam gile..
tgok dari jauh je r..hee..
tp da smpai ke KEM LOLO(hmpir puncak gnung nuang) ktorg jmp sungai yg heaven giler..
air sjuk..!
huu..xsggup mndi lme2..just sjukkan bdan je..
pastu ktorg trun alekk..
trun alek 2 yg sakit 2..
nk kne gne brek byk..hee..
coz curam sgt jalan dier..
hmm..
overall tmpat 2 mmg xtercemar n da best..!
pkir byk kali gak r nk naik lg skali..hee..
tgok r pic2 yg aku tgkap..
xD
puncak tertinggi 2.....huu..
bermulanya perjalanan...chayok..!!! hee..
baru stngah jam dah tnjuk muke pancit..
blakang 2 bole bisnes lak..hmm.....

dis is what we call HEAVEN..cantik kan.. =)

abg ranger dpan(danial)..hee..

satu2 nye gmbar aku..huu..xder sape nk amek gmbar aku..
(T_T)
haha..abg ranger ktorg da pancit..!
hahaha..


pangkin 1..
perhentian ktorg yg ke 4 kot..hee..
sume dah ltih..

abg ranger da smpai kmpg hlaman...!! haha..
ni umah org asli r..

1st sungai ktorg jmp...best2..!!
curam kan?? kan..?? hee..
ktorg pon xtau ape bnd niy..huu..
mkan time....!!
pkok niy lawa oh..xtau ape nme die..hee..
da smpai di KEM LOLO..
sparuh dari gnung nuang..hee..
pastu aku da ltih nk amek gmbar lg..
2 je r XPDC ktorg g GUNUNG NUANG..
=)


p/s : jgan sronok sgat amek gmbar r..smpai umah aku check alek gmbar2 tu, aku terjmp sumthing..
hmm..wat aku taubat nk amek gmbar kt htan 2..
korg tgok n dcide r sndri gmbar ape 2..

xtau npe muke dier pucat..korg pkir r k..ad byk lg gmbr..tp biar aku sorg je r simpan..
moral of da stor>>jgan amek gmbar sebarang2..!!

No comments: