...

Friday, August 13, 2010

Maaf..Saya Jahat..

nape saya jahat..?
arini saya gadoh ngan pendatang asing yg mangkuk hayun mcm shial yg kje tmpat aku..
haha..
ba****t..!
mkhluk yg berasal dari nepal..!
bajet boss lakk..

punca :
(1) dier xpuas ati sbb manager aku 2 baik ngan aku..(sbb kawan abg aku)
(2) dier terkejut tgokk aku jd M.T pas baru je 3hari keje..
(aku da pnah kje kot..da g khursus da pon..xkan nk jdi staff balekk..?
lgpon dorg da offer aku dua kali da..aku amek je..salah aku..?)
(3) dier xleh nk arah2kan aku wat kje..
(sbb mase baru2 masuk sume kje aku yg wat..dier dok main hp..!)
(4) aku kurg wat kje jd cashier n store..
(sbb aku kne wat invoice,order,receiving..mcm2 aku kne wat..)
(5) arini ad staff baru..staff baru 2 lakk senior skola aku..
(dier mcm xpuas ati r dier xder geng..baru je masuk bdak baru 2 da baik2 ngan aku..jeles r 2..!
lgpon sume staff dlam 7Eleven 2 xske kt dier..xckap pon ngan dier..
even ad sorg lg warga negara dier..dorg bertegur langsung..!)

my story :
arini aku msuk shift petang..3p.m smpai 11p.m..
sbb aku kne wat order yg melambakk..!
tgah syokk tekan2 H.H.T (mcm hp..tp utk order brang2 dlam 7E nye..mahal kott minatang 2..! haha..)
tgah pusing2 cari brg yg perlu di order, ttbe ad bangkai besar halang aku..
aku pon speaking r.."what the matter with u??"..
sbb dier xtau ckap B.M..tau bhasa dier jer..ngan english dier berterabur skit..tp bole difahami lg..
then ttbe dier mcm nk gado ngan aku..aku agah r..hee..
(part best! part best!)
dier cekik aku..

ya allah..! 
xbernafas aku kejap..kuat lakk 2..
da r badan mcm gorilla..!
then dier da lpas je dari cekik aku 2 aku pon ttbe lakk ad reflection..haha..
BAMM! skali kat muke..xpasal2 kan..
pastu dier tarikk aku g ofis..aku ikot jer..haha..
da tumbuk muke org..senyum je r..
die leh ngadu lakk kt manager aku..
hahaha..kalakar giler..!
dier ckap aku pkul dier dlu..
WTF..!!
manager aku senyum jer..
dlam ati aku ckap org tua ni leh snyum2 lakk..haha..
pastu manager aku mlas nk amikk pott sgt..dier suruh aku smbung kje..
sbb keje saya masih bersepahh...hee..
nk kuar ofis 2 dier halang lg jalan aku..
lg skali dier cekik aku..kali ni lgi kuat..myb sakit ati r 2..
aku ngan manager aku leh senyum2..hahaha..
aku pon lgi skali r..BAMMM!!! 
tetibe jer penumbuk aku kt tgan dier..
da r puase..haizzz.. -.-''
pastu dier nk balas xdpat r..
manager aku da halang..haha..aku leh gelak2 lg..
then..dier kne tahan japp..
manager aku ajak dier tgok cctv..rewind balekk..
aku xkesah..
mse dorg rewind cctv 2 aku da g smbung kjer smbil senyum jahat..
lpas 10minit jer aku dgr si mangkukk hayun 2 kne maki dlam bahasa melayu..
HAHAHA..
customer sume tertanye2 spe r gado 2..hee
dgr gakk dier nk protect diri dier..
xdpat...bukti ad..dier serang aku dlu..
xkan aku nk dokk diam..??
haha..

pastu aku lakk kne pggil..igtkan kne buang..
aku da redha da..
last2 bos aku tnye da siap kje ke blom..
pastu dier ckap "ko ni..xpadan ngan kecikk..haha..ko g labi muke dier apsal..? ko ni puase ke x..?"
aku ckap r balekk..
"da dier cari gado..xkan nk dokk diam..? mcm tunggul..? nk rela jer kne cekik..?
msti r puase..lgi2 time puase ni..xkan nk cari gado ngan dier..
xder masalah pape kot ngan dier.."
pnjang lebar aku jwab..ati tgah panas..hee..membebel jap r..
then aku pon dgan nada sedih ckap..
"abg nk buang saya buang r..xkesah pon.."
berlagak r konon..
pastu manager aku ckap..
"giler ape..?? aku penat2 wat surat nk ko kje..xkan nk buang ko..?
da r tgah xder staff ni..jgan nk serabutkan pale aku.." 
hahhaa..syg gakk dier kt aku..huu..
pastu mangkukk 2 xsenyum or tegur lngsung..
aku,manager aku ngan staff baru leh gelak2 lgi..hahaha.

agak calar r tgan aku..da r jari lebam..
bertambah lebam n koyak sikit kulit..grrr..
buruk suda..!
mak aku ckap aritu jari aku yg lbam ni patah..mner ad patah..
sje je takot2 kan aku..ngeee..
now jari saya betambah lebam..

haizz..
byk btol dugaan bulan puase ni..
byk2kan bersabar..
2 tindak balas secara xterancang..
nsib baikk bulan puase..so aku sbar r SIKIT..haha..
agak sikit r..

so tgok r cmner hari2 akan dtg..nk teruskan keje or x..
ad jer masalah timbul..tp sume masalah bkan dari aku k..
myb dugaan..
bersabar n tempuhinya..
smoga saya dimaafkan..
aminn.. :)

p/s : saya hanye bertindak mempertahankan diri..cctv telah membuktikan bahawa saya dipihak benar..
so nk salah kan saya pon xpe..
cikgu saya ckap..brani kerana benar..hee..
dont do this at home..! hahahaha..
peace..!
no more fight..! :D

No comments: