...

Friday, April 2, 2010

Teringat Kembali

Hari ni aku g menziarahi keluarga arwah Zharfan..
pemergian seorg sahabat baik aku 2 bulan berlalu..
tapi kesedihan tetap terasa..
bkan aku sorg je rasa..tp kwan baik aku Aju pon rasa sedih pemergian arwah..
arini ktorg decide utk melawat keluarga arwah..
kedatangan ktorg disambut baik oleh family arwah..
terimbas kembali kenangan bersama arwah smasa arwah masih hdup..
aku ngan Aju rase kehilangan..
apatah lg keluarga arwah..
pling mnyedihkan bila tgok pakcik hamdan (bapa arwah) skrg da kurus..
tmbah pula ngan linangan air mata mak arwah mse ktorg dtg..
rse serba salah sbb dtg..
tp mak arwah mengalu-alukan kdtangan ktorg sbb ktorg rpat ngan arwah..
byk kenangan yg mak arwah crite kan..sedih..
ditambah dgan cerita mse arwah kecik2 dlu..
mse rancak bercerita tentang arwah scara xsengaja air mata aku jtuh..
mendorong air mata mak arwah belinangan tgok ktorg menangis..
sedih xterucap..mak arwah mengaku msih xdpat menerima pemergian arwah..
ktorg pon xdpat trima lg pemergiannya..
kdang2 aku scara xsengaja tnye kt Aju bila arwah akan balek..
nsib ad Aju yg bole menenangkan aku..
xsanggup aku kehilangan seorg lg sahabat baik aku..
esok hari jadi adik arwah..
3 April 2010..
mak arwah jmput ktorg dtg ke rumah..
kate maknye rumah dier sntiasa terbuka utk kwan2 arwah dtg..
sedih tgok keluarga arwah..
aku ngan Aju bertekad..slagi ktorg hdup ktorg akn ziarah kluarga arwah..
insyaallah....
sayu terasa mse kt rumah arwah..
dgan tgisan aku,Aju n mak arwah..
pakcik hamdan xde..ke surau..
mmg terasa sgat2 kehilangannya..
tp ktorg kne tabah..trima permegiannya..
insyaallah....
"along,klau lah ko msih hdup..
myb fmily ko xsedih cmni..tp Allah lbih sygkan ko..
ktorg terpaksa trima along..
esk hari jadi adik ko,acap, yg ke-16..
myb mjlis hari jadi adik ko dsmbut meriah klau ko msih ad..
rumah ko da byk berubah along..
kucing ko 3 ekor mak ko da bg org..
kluarga ko xsanggup tgok kucing2 kesayangan ko 2..
tinggal bayu ngan 2 ekor anak kucing ko yg baru 2 jer..
ayah ko byk brubah slepas pmergian ko..
xsanggup aku tgok ayah ko sedih cmtu..semangat die da hilang sejak ko pergi..
tp slagi aku ngan Aju ad..ktorg akn dtg tgok2kan family ko along..
insyaallah....
aju da tukar department da skrg..adik ko acap lak tukar skola..msuk skola ko dlu..
lepas ko pergi, moto ayah ko 2 xdisentuh langsung..
mak ko byk cerita psal ko kt ktorg..mak ko bg kt ktorg gmbar family ko kt fraser hill..
tp..aku nk ko tau..sume family ko termsuk kwan2 ko..sume sygkan ko..
tp ajal ko smpai dlu..
ktorg terpaksa trima..
aman & damai lah ko kt sane along..
insyaallah.."

Al-Fatihah utk Arwah Muhammad Zharfan B Hamdan
=')

No comments: